cfmoto bosna
Motocikli i skuteri Pripremite svoj motocikl za novu moto sezonu 2022
priprema motora za novu sezonu 20022

Pripremite svoj motocikl za novu moto sezonu 2022

Posljednji trag snijega se već topi, a na asfaltu se polako naziru sunčevi odsjaji. Sada je vrijeme da svog “ljubimca” bacite na cestu i krenete u novu moto avanturu. Ipak, nemojte žuriti, jer prvo morate pripremiti svoj motocikl za novu sezonu, što će vas spasiti od nepotrebnih problema u budućnosti i produžiti vijek trajanja vašeg motocikla. Osim toga, koraci koje ćemo vam dati neće vam oduzeti mnogo vremena, ako ste pravilno pripremili svoj motocikl za hibernaciju. Dakle, prije nego što nakon duge zime zazveckate ključevima i stisnete kvačilo, vaš motocikl treba temeljno pregledati i servisirati. U ovom članku donosimo vam detalje o tome kako pripremiti svoj motor za sezonu 2022.

 

PRIPREMA MOTOCIKLA ZA PRVI START: VIZUELNI PREGLED

Prva stvar prije okretanja ključa je pregledati motor vašeg motocikla. Da biste to učinili, počnite s vizualnim pregledom kako biste uočili sve neuobičajene promjene nakon zimske pauze od vožnje. Provjerite moguća curenja (mrlje od ulja, tekućine), provjerite antifriz i po potrebi dopunite do nivoa označenog na posudi. Ne zaboravite provjeriti nivo ulja, te ga po potrebi dopuniti ili potpuno promijeniti.

Provjerite rezervoar za gorivo, pred kraj sezone iskusni motociklisti pune rezervoar visokooktanskim gorivom i ostavljaju motor do proleća. Ove mjere pomažu u sprečavanju pojave rđe na unutrašnjim zidovima rezervoara za gorivo. Ali ako se pitate zašto moramo da stavljamo visokooktansko gorivo u rezervoar; to je zato što gorivo obično počinje gubiti svojstva i performanse. Dakle, gorivo sa oktanskim brojem 98 postepeno se smanjuje na 95 ili 92, dok se gorivo sa oktanskim brojem 92 jednostavno neće zapaliti nakon zime od varnice. Sada se prisjetite da li ste u prethodnoj sezoni imali problema sa svjećicom, ako jeste, preporučljivo je zamijeniti staru svjećicu novom.

Zamena svećica za novu sezonu

Mnogi vozači početnici suočavaju se s problemima kada je u pitanju pritezanje svjećice, ali iskusni bajkeri su svjesni ove situacije i koliko se ovaj problem može pretvoriti u pakao. Prekomjerno zatezanje može uzrokovati deformaciju navoja ili, u najgorem slučaju, uzrokovati pucanje svjećice. Na kraju ćete morati izrezati i ukloniti polomljene dijelove, što je zamorno i oduzima puno vremena i novca.

Najbolji način da izbjegnete ovu situaciju je kupovina alata koji imaju gumene obloge. Ovi alati će spriječiti oštećenje keramičkog tijela u 99% slučajeva!

Zima i rano proljeće za vlasnike motocikala je vrijeme kada imaju priliku da se kvalitetno i sveobuhvatno pripreme za predstojeću moto sezonu, posebno za one vlasnike koji nisu uspjeli pravilno pripremiti motocikl za zimu. Ali prije nego počnete pripremati svoj motocikl za post-zimsku sezonu, morate definirati plan testiranja. Kao i u svakom poslu, dosljednost je važna. Dakle, da pojednostavimo proceduru, pregledajmo i pripremimo motocikl za novu moto sezonu korak po korak.

KORAK 1: PREGLEDAJTE MOTOCIKL

Skinite ceradu sa svog motocikla i hodajte u krug oko nje tražeći mrlje od ulja ili rashladne tekućine. Ako nije bilo vidljivih znakova curenja u vrijeme garaže motora, onda je malo vjerovatno da će curiti dok stojite, kada je motocikl bio u stanju mirovanja. Nakon toga zaljuljajte motocikl da prorade ustajali amortizeri, jer ćemo tako pokrenuti ulje u njima. Dotaknite rukom sjajne dijelove prednje vilice i stražnjih amortizera (ako su dostupni) i provjerite curenje ulja.

Ako su uredni i suvi, to je dobra vijest, ako nisu, obratite se moto servisu. Potražite znakove glodara. Nažalost, glodari su realnost podzemnih garaža i parkinga. Ako postoje tragovi, pažljivo pregledajte sva ožičenja. Izgrižena žica može vam jako otežati život, a u slučaju oštećenja izvršite potrebne popravke prije spajanja baterije.

KORAK 2: POVEŽITE AKUMULATOR

provera akumulatora motor

Ako ste zaboravili da izvadite bateriju sa stražnje strane garaže motocikla tokom zime, tada morate potpuno napuniti bateriju prije nego što je ponovo povežete na motocikl. S druge strane, također morate provjeriti nivo napunjenosti uskladištene baterije.

Ali u većini slučajeva, ako je baterija dobra, moći će da pokrene motocikl. Kada se motor pokrene, motocikl treba izbaciti na ulicu i ostaviti da radi 20-30 minuta. Ovo bi bilo sasvim dovoljno za punjenje ustajale baterije. Ako imate stari model karburatora, prije nego što pokrenete motocikl, uvjerite se da je dugme rezervoara za gas otvoreno i da gorivo ulazi (ne morate to da radite na motociklima sa ubrizgavanjem goriva).

KORAK 3: PROVERITE GUME

Baterija je potpuno napunjena i motor zagrijan, sada je vrijeme za pregled guma. Parkirani motocikl se često može naći sa napuhanim gumama nakon hibernacije. Ako je to kod vas slučaj, morate vidjeti da li se zrak ispušta na ventilu ili ekseru, šrafu koji viri negdje u gumi. Problem se, naravno, mora otkloniti. Osim toga, provjerite upute za upotrebu vašeg motocikla kako biste provjerili idealan pritisak u gumama za vašu marku.

Istovremeno možete procijeniti stanje guma u cjelini. Po pravilu, pred kraj sezone niko ne menja gume, svi se trude da voze do početka zime na starim. Ali kada ponovo počne sezona vožnje, vrijeme je da to učinite. Prema saobraćajnim pravilima, dozvoljena preostala dubina gazećeg sloja motociklističke gume mora biti najmanje 1 mm. Istini za volju, ni ovo nije dovoljno. Ali glavni problem s istrošenom gumom motocikla nije čak ni istrošen gazni sloj, već kršenje geometrije profila. Guma mora biti okruglog presjeka! A kada se središnji dio izbriše sa gazećeg sloja, kriva teži da se pretvori u kvadrat ili pravougaonik i postaje vidljiva čak i golim okom.

Nema smisla govoriti o pukotinama, posekotinama ili žicama koji vire iz gume, takve idu pravo na đubrište!

KORAK 4: ZAMENITE ULJE I FILTERE

Sada kada ste se uverili da su gume u dobrom stanju, možete se voziti, ne daleko, već do najbližeg servisa ili radionice da promenite ulje. Neki vozači radije to rade prije nego što garažiraju motocikl, ali ovo je pogrešan način. Novo ulje će tokom zime sigurno oksidirati i izgubiti neka od svojih korisnih svojstava. Stoga je bolje odgoditi zamjenu do početka sezone.

Uvjerite se da ste potpuno ispraznili staro ulje prije nego sipate novo. Dok ste već kod toga, novi filter ulja učinit će vaš motor izuzetno sretnim. Ne zaboravite istovremeno zamijeniti filter za zrak. A nakon uklanjanja starog, obavezno uklonite svu prljavštinu i pijesak koji su se nakupili u komori zračne kutije.

KORAK 5: PROVERITE KOČNICE

Važno je obratiti pažnju na nivo kočione tečnosti i stanje kočionih pločica. Štoviše, najbolje je provjeriti gustinu tekućine posebnim uređajem. Istini za volju, kočione tečnosti su vrlo higroskopne i vrlo brzo upijaju vlagu. A što je više vode u kočionoj tečnosti, to je niža tačka ključanja, povećavajući šanse za kvar u trenucima potrebe (čitaj, gubitak kočnica).

Savjet: Moderni motocikli opremljeni su naprednim ABS sistemima. Zamjena kočione tekućine na ovim tipovima nije laka operacija, pa je bolje to povjeriti stručnjacima. Međutim, stanje kočionih pločica može se procijeniti nezavisno, golim okom. I nemojte se uznemiriti ako je njihova debljina samo 2-3 milimetra, jer su kočione pločice motocikla relativno mnogo tanje u odnosu na četverotočkaše.

KORAK 6: PREGLEDAJTE POGONSKI REMEN / LANAC

provera lanca motor

Labavost je normalna pojava na motociklu opremljenom lancem. Dakle, prva stvar prilikom pregleda lanca je provjeriti zategnutost. Labavi lanac će izaći iz lančanika. Labavost se može odrediti ručno, sve što trebate učiniti je podići lanac prstima do kraja. Visina podizača ne bi trebalo da prelazi 3-4 cm, a ako jeste, treba ga zategnuti. Ovo se obično radi pomeranjem zadnjeg točka otpuštanjem zatvarača i pomeranjem nazad zajedno sa lancem. U najgorem slučaju, ako nema mjesta za pomicanje kotača unazad, morat ćete kupiti novi lanac.

Postoje, naravno, mehanizmi koji uključuju presecanje starog lanca za nekoliko karika, ali ovo je loš potez. Ako je lanac već premašio svoj maksimalni vijek trajanja, može se pokvariti tijekom vožnje i zaglaviti kotače. Isto važi i za pogonski remen koji se koristi umesto lanca, a jedina razlika je što je njegovo dozvoljeno opuštanje znatno manje, do 2 cm.

KORAK 7: ANALIZIRAJTE SVOJU VOŽNJU

priprema motora za novu sezonu 2022

Sve ste pregledali i sada ste spremni za novu moto sezonu. Međutim, analiza još nije gotova jer tokom probne vožnje morate testirati svoj motor na nagle promjene, kako biste uočili neobično ponašanje vašeg motocikla. Na primjer, može se pojaviti opasan zazor negdje u ležajevima kotača. Najvjerovatnije ove praznine ne biste ni primijetili tokom prošle sezone, jer ovi nedostaci sporo napreduju i prilično je teško osjetiti te promjene.

Ali kada ostavite motor u garaži i upalite ga nakon nekoliko mjeseci, velika je šansa da ćete primijetiti promjene prilikom naglog kočenja ili ubrzanja. Slušajte svoj motor kako “diše” prvih pet kilometara u novoj sezoni otkrit će vam najviše. Ako vam nešto smeta, nije kao što je bilo, ne sumnjajte, ali svakako provjerite i utvrdite razlog tome. Zapamtite da vas pokvareni ležaj može koštati života u određenim okolnostima.

Takođe, podsjetite se na važna pravila vožnje dvotočkaša, a posebno da su osim vašeg motocikla, tokom zime zaspali i vozači četverotočkaša koji su zaboravili na prisustvo motocikala na putevima. U početku dobro otvorite oči i smanjite gas, jer je na početku nove moto sezone oprez potrebniji nego inače. Naša usluga servisa za CFMOTO motocikle je tu da pripremite svoj motocikl za novu sezonu i da se bezbedno i udobno vozite na svom ljubimcu.

CFMOTO

Kompanija CFMOTO, osnovana 1989. godine, razvija, dizajnira, prodaje najkvalitetnija terenska vozila za sve podloge. CFMOTO bavi se proizvodnjom i isporukom najpouzdanijih i najisplativijih ATV vozilaUTV i SSV vozilamotocikla i skutera, kao i prateće opreme.

KONTAKT INFORMACIJE

Ponedeljak-Petak: 09h-17h Subotom: 10h-15h
Subotička 2, 78000 Banja Luka Gornji Hotonj bb 71320 Vogošća, Sarajevo
+38763998914 +38751354580 +38766040771
info@cfmoto.ba sarajevo@cfmoto.ba